ahad
18 april 2010
giant bandar kinrara
program my ole-ole..
Yayasan Salam Malaysia

PANDANGAN SEBAHAGIAN SUKARELAWAN



KOMEN ZUMAIRA ZAINAL :-

Salam 1 Malaysia ;-)

Tahniah utk mrk2 yg meluangkan masa di MY OLE-OLE Giant Bandar Kinrara...

Pertama kali strategi promosi di Giant berubah...satu pengalaman yang menarik dan mencabar...

1) pihak Giant membenarkan volunteers masuk ke dalam Giant dan "approach" pelanggan mereka yang sedang membeli-belah di Giant..satu pengalaman menarik walaupun saya gagal untuk melakukannya..macam tidak sanggup ingin mengganggu pelanggan Giant yang tengah khusyuk membeli, memilih, memikir barang yang hendak di pilih...selepas ini saya perlu perbaiki kelemahan saya ini dan ingin mengalami perasaan yang dialami oleh Kak Isha dan Yus yang berjaya "approach" pelanggan Giant sehingga mereka memberikan sumbangan kepada MY OLE-OLE...syabas untuk kalian!!!!

2) untuk booth promosi MY OLE-OLE kali ini di buka selepas kaunter pembayaran..pendek kata booth berada di laluan keluar..satu cabaran untuk volunteers..selama ini booth berada di pintu masuk Giant..keadaan ini memudahkan volunteers untuk mengwar-warkan promosi ini kepada pengunjung Giant...tapi berlainan pula di Giant Bandar Kinrara di mana volunteers perlu berdiri di pintu masuk dan memberikan pamphlet sambil memberitahu kedudukan booth MY OLE-OLE..masalah yang dihadapi adalah kebanyakkan pengunjung hanya mengambil pamphlet dan terus berlalu tanpa sempat volunteers ingin menerangkan kedudukan booth...pengunjung hanya sedar kewujudan booth bila mereka selesai membeli-belah di Giant...

3) peak period di Giant Bukit Kinrara dari 6.30 ptg hingga 9 mlm mmg satu pengalaman mencabar...booth patut di tutup 7 mlm tapi masa itulah ramai pengunjung di Giant..volunteers masih aktif memberikan pamphlet walaupun sudah 7 mlm..booth ditutup pada 8 mlm kerana volunteers merasakan ada insan-insan yang berhati mulia akan memberi sumbangan kepada MY OLE-OLE...alhamdulillah masih ada insan seperti itu...alhamdulillah target dapat dicapai walaupun tidak sehebat di Kota Damansara...

Mungkin selepas ini, satu pendekatan baru perlu dikaji...volunteers juga kena alert dengan perubahan strategi...saya juga ingin memperbaiki kelemahan saya ini..terasa saya gagal melakukan misi saya di MY OLE-OLE Giant Bukit Kinrara...

SYABAS untuk semua volunteers!!!!

Semoga kita berjumpa lagi di MY OLE-OLE yang akan datang...

KOMEN SUHAIDA

Assalamualaikum..

My Ole-Ole ni merupakan pengalaman pertama su..
Sangat seronok bila dapat join..thanks kak rozi jemput su kat umah..
Mula2 kena "approach" orang ramai yang sedang membeli-belah di Giant agak malu2 jugak lah..maklumlah su ni mmg pemalu bila nak bercakap ngan orang yang su xkenal..
Tapi su cuba buang malu tu...

Perasaan SEDIH bila
-Ada yang buat muka bila su bercakap dengan diorang..(macam xnak dgr jer..)
-Ada yang lipat2 penyek2, conteng2, buang2, selit kat barang2, pamplet yang kita edarkan
-Ader jugak salah anggap kita ni jual barang..(xper..dimaafkan)
-Ader yang jeling2 jer kat kita..huhu ( sentitif sungguh..huhuhu)
-Penguman yang dibuat oleh pihak giant kurang jelas..

Perasaan GEMBIRA bila
-ader yang bersungguh2 nak dengar kita terangkan pasal my ole-ole ni...
-troli makin penuh..
-nak tulis jumlah barang yang kita dapat kumpulkan
-dapat bersalaman dgn perderma..(excited sangat..hehe)
-bergambar ngan volunteer2..(huhuhu,thanks kak alisa)

Pendek kata ...rasa sangat bersyukur kerana masih ader yang sayang....ceewah..

Alhamdulillah...

dARIPADA Insan yang bernama SUHAIDA SUPALIO...
tHANKS...


KOMEN ZULHARIS

Pengalaman sy di My Ole-ole

1) pengalaman yg menarik. berhadapan dgn pelbagai ragam manusia. belajar dan memperbaiki kemahiran berkomunikasi.

KOMEN KAK ISHA

terima kasih kat smua yg memberikan komitmen paling maksimum....utk smlm & promosi my ole2 sebelum ini.

terima kasih kat kak zek cz bg tips kat sy smlm...agak panik cz x tahu apa strategik terbaik utk diambil nk 'pikat' hati pelanggan bila kena approach kat dlm....syukur sy mampu lakukannya dgn bantuan rakan2 & kak zek serta sokongan alng & shu...satu perasaan yg x terucap & x terungkap ..bila lihat wajah2 yg kite dekati kat dlm tu menghulurkan brgan....aduhhhhhhh!!! korang patut rasakannya....

lps ni mmg approach tu adalah yg terbaik....ianya mmg nmpk berkesan!!!sama2 kite gilap skill kite lg ek....bak kata kimah...senyum seikhlasnya dgn penuh kasih syg.....

Posted by Yayasan Salam Malaysia Selasa, 20 April 2010

0 comments

Subscribe here

Ikhlas dari kami..


JAM SIG KOMUNITI


Jam SIG Komuniti

Selamat Datang Ke Blog SIGKomuniti

Kepada semua pengunjung blog SIG Komuniti, selamat melayari blog kami. Moga bermanfaat.

Mengenai blog

Blog ini adalah sebagai wadah hebahan program SIG Komuniti SALAM

YAYASAN SALAM MALAYSIA

YAYASAN SALAM MALAYSIA
www.salam.org.my

BROSUR

Ada apa dengan My Ole-Ole

Ada apa dengan My Ole-Ole
Klik untuk maklumat lanjut

My Ole-Ole @ Giant Hypermarket

My Ole-Ole @ Giant Hypermarket
Klik untuk sertai kami

jom jadi sukarelawan salam

Aktiviti akan datang

Kalendar